|:. The real life / The surreal life

Livet är bra weird egentligen. Så många saken man tar för givet innan som man nu inser att man själv får ta ansvar för att få.Något som slog mig var hur folk säger att det är svårt att få jobb. Jag tyckte inte det var så svårt, problemet medmånga är att de så så fruktansvärt arbetsskygga och kräsna när det gäller vilken typ av arbete. Även fast man inte vill jobba med äldre eller städa på diverse boendeformer så får man väl göra det, fast att det inte är "bästa" lönen eller "fetaste" förutsättningarna.

Nä, när man går i gymnasiet så är man fortfarande fast i kokongen  som visar vägen och ger dig direktiv på vad du måste och vad du ska göra. När man kommer ur denna måste man agera själv och framför allt inte se allt som ett stort problem.

Att komma ut från den skyddade gymnasievärlen med tanken att det löser sig alltid är inte alltid bästa lösningen. Att förlita sig på att andra gör jobbet åt en är inget tillgodohavande man ha i livet. Men det är så många tänker. De tänker att allt löse sig, jag behöver inte göra något, och det retar livet ur mig. Res er upp och gör något med livet för fan.

Michel

Kommentarer
Postat av: krook

du har aldrig tänkt på att det kanske inte enbart är inställningen till jobb som avgör om man får ett eller inte? personligen anser jag att det handlar om kontakter, varken jag eller någon av mina vänner har fått ett jobb utan dem..

2007-07-20 @ 23:36:33
URL: http://crushit.blogg.se
Postat av: Michel

Kanske är ni för kräsna för att jobba med vård då?

2007-07-23 @ 10:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0