|:. Äntligen, äntligen, äntligen är det slut!

Äntligen, det är nog det bästa ordet att sammanfatta studenten med. Beskedet, besvikelsen kommer man klart ihåg, men det blev ju bättre!

Slutet av nian och man skulle välja till gymnasiet, shit man trodde att gymansiet skulle vara något jättestort att gå i, men som man felbedömde situationen. Gymnasiet är inte så stort som man kan tro, jag tror att känslan förstärks bara för att det är något nytt.

När man får det där första antagningsbeskedet som säger att man kommit in på förstahandsvalet blir glädjen stor. Samma glädje kom att spilljeras då man får veta att man kommit in på andrahandsvalet och andrahandsskolan, ÖSG.

Sjukligt besviken tog jag mig ändå till ÖSG den där första dagen och allt skulle bli bättre än jag väntat mig. Det blev jättebra. Flytten till Pauli är enda snedsteget som hänt, och det var inte bara mig det drabba så so what.

Äntligen studenten! Fy fan att tänka att tre år redan passerad, fy fan va skönt. Ska bli en jävla frihet att på torsdag morgon vakna upp (troligtvis bakfull) och veta att man är fri från gymnasieskolan för alltid!

Mer smått och gott kommer såklart efter studenten 30 maj!

//Michel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0