|:. Torsdag, snart bara tre dagar kvar...

Mhmmm, snart är det bara tre dagar kvar tills jag påbörjar helvetet. Fast jag förstår inte mig själv egentligen. Jag har gått hemma nu i ca en månad med undantag av två dagars arbete och det har varit riktigt nice men nu i slutet börjar det bli jobbigt.

Jag förstår verkligen de människor som går arbetslösa, för det tar verkligen på en.

Samtdigt som man gått och tråkat och längtat efter att få nått att göra så känns ändå inte detta jobbalternativet som nått positivt, utan mer bara ett måste för att få pengar.


Jag hade hellre börjat pluga direkt om jag inte skulle ryckt in, vilket kan tyckas konstigt egentligen. Men jag gillar fan at lära mig saker. Speciellt som i detta fallet då det handlar om universitet och något jag verkligen vill hålla på med i livet. Jag tror att själva iden om att "jobba" hade känts mycket mer lockande om det varit något jag pluggat mig fram till.

Men men, man kan inte både få kakan och äta upp den i detta fallet.

Äsch, jag antar att det bara är att härda ut och tycka att av 8h:s jobb så gör man något kreativt 4 av dessa 8. Jävla effektivt.....Nej, absolut inte. Sommaren var fin ibland och man kunde bättra på brännan och sova lite, men det gör det inte roligare eller mer intressant.

Ska nog blogga om jobbet lite också. Nej nej, inga ingående saker (tystnadsplikt), men om my shit.


Man har iallafall haft turen att kunna njuta av dagar som dessa under tiden man varit ledig. Jääävligt skönt ska sägas. Bilden är tagen när jag och min älskling var ute och gick förra veckan.

image41
(Öresundsbron sett från Sibbarp, Malmö)

//Michel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0