|:. Dagens tripp och lite happenings

Tog bilen och åkte ut en runda idag. Ganska skönt att komma ut och vara lite ensam. Brukar inte tycka det är så kul, men idag var det ganska skönt.

Imorgon åker jag till min älskling, trots att hon ska jobba. Är typ enda chansen vi har att träffas innan jag åker tillbaka upp till Boden på Måndag. Visserligen ahr jag redan fått ina flygbiljetter hem till de två nästkommande helgerna sen men de är ju inga lov. Känns mer som rättigheter faktiskt att få komma hem på helgerna.

Har ett ganska lugnt schema i två veckor och sen lite mer jobbigt i två veckor.

Vecka 30 och 31 är det Strid, förmodligen i skog, som gäller.
Vecka 32-33 är det helgtjänst och fältveckor, viket innebär för oss att vi ska till ett skjutfält som heter lomben och ligger vid Kalix. Vi ska vara där i ca 10 dygn, så det kommer bli grymt segt och jobbigt tror jag. för det är ju inte så att vi är lediga på kvällarna och så. Det är tjänst 24h och alltid stridsberedda vilket innebär lite sömn, lite mat etc.

Sen vecka 34 har jag en veckas semester. Detsamma gäller 2 veckor ca 37-38-39 någongång. Militärt skytte VM i Boden.

Sen har jag inte så mycket mer semester egentligen men jag muckar ju tidigare så det ska väl vara lugnt.

27/11 here I Come!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0