|:. Tillbaka från fältvecka!

Äntligen är den första fältveckan slut. Helt sjukt. Det började i Måndags med att man hade uppställning som vanlgit på morgonen halv åtta. Sedan skulle vi packa in 4 tält med allt vad det innebör i en lastbil tillsammans med all vår trosspackning (kläder etc.) Jättekul, nej, kallt? JA.

Sedan blev det avfärrd, dock med buss till Kusträsk syd där vårt hem skulle vara de närmaste 4 dagarna framåt. Vi rekar ut våra tältplatser och påbörjar att plocka fram spadar att skotta bort all snön. Alla trodde att det skulle svara lugnt att skotta bort snön och få upp tälten på en timme som var vår tidsgräns (som det alltid finns i lumpen. Allt ska gå på tid). V hade sjukt fel. Efter 4,5 timme var vi klara.

problemet för oss var att snön inte bara var 20-25cm djup utan 150cm djup och vi skulle gräva ut en cirkel med ca 15m i diameter plus att vi skulle gräva ut skyttevärn för att klara anfall. (haha)

Iallafall. Vi anlände kl 13.30 och var klara för att sätta igång kaminen och sova kl 22.30.

Efter att ha varit uppe kl 03 till 04 för att sitta eldvakt så var natten helt okej.

De förljande två nätterna var lite annorlunda för mig. Vi sköt mycket Med Ak5:an under dagarna . Typ några magasin. andra natten var jag sjuk som satan, mådde illa, hade huvudvärk. Ingen höjade. Vid lunchtid i onsdags så skule vi resa tältet en gång till och självklart strular man till sig. Trampar i en åla och vrider knäet.

Sjukstuga, diagnos och hemskickad till logementet i väntan på att få gå till läkaren på torsdagen. Kul. NÄ.

Jag gick till läkaren vilket resulterade i att knäe var överbelastat och vila föreskrevs i en vecka. Blir det inte bättre ska jag på återkontroll av minisken i vänster knä. Sjuk jävla otur. Man kände sig grymt lökig att inte hjälpa alla de andra när man istället sov varmt och skönt sista natten. Det kändes inget bra. Men avd ska jag göra. Trots att jag bad om att få komma tillbaka ut i skogen så blev jag förbjuden vilket är helt sjukt....

Jaja. trots allt så var veckan sjukt jobbig. Inget man vill ha alla veckor precis.


Nästa vecka är det sjkvårdsutbildnin som gäller. Vet inte riktigt vad det innebär men det verkar hyfsat kul. Sen gem nästa helg igen och sedan är det helgtjänst veckan på det innan vi halva vecka 12 och hela vecka 13 är lediga för påsklov, haha.

Bilder kommer väl inom kort skulle jag tro. när jag får tid att lägga upp dem ordentligt.

Ha det bra!

// 711 Persson


Uppdaterat!

image152

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0